♥ Ros steg för steg

Fick en fråga angående mina marsipanrosor så här kommer ett inlägg om det!
 
 
Hej! Jag heter Moa och jag älskar att baka, Men jag har alldrig förstått mig på hur man gör en marsipan ros... Det vore jätte kul om du visar steg för steg hur man ska göra, via bilder eller video! Älskar dina tårtor!!
 
Först vill jag bara säga tack för kommentaren och jätteroligt att du gillar mina tårtor!
 
Att göra en marsipanros är inte speciellt svårt om man bara vet hur man ska göra! Det finns såklart flera olika sätt att göra en ros på, men jag tänkte visa ett av de enklare sätten! 
 
1. Börja med att kavla ut en bit marsipan i någon fin färg
 
2. Tryck sedan ut hjärtan med hjälp av en utstickare, Har du inte någon kan du ta något runt och trycka ut med!
 
3. Ta ett hjärta och rulla det så du får en liten rosknopp.
 
4. Bygg sedan på resten av bladen tills du fått en jämn fin ros!, Vik också ut bladen lite efter hand så får du en mer levande ros!
 
Hoppas inlägget kan hjälpa alla bakintresserade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback